Friday, May 21, 2010

~Kisah BET5559~


Peringatan!!!entry ini terlalu panjang dan menjemukan!!!

Entry kali ni aku nak cerita pasal BET5559 (kereta tunang aku).
tragiss sangat2...hahahaha...
aku nak start dari mane eh??? hmm aku tak tau detail sgt, tapi sikit2 tu tau la...

Kisahnya bermula apabila arwah abg sani menukarkan Honda Ferio BEB9995 kami dengan seseorang. macam sistem butter pulak kan..orang tu dikenali sebagai abg Idris..
Honda di tukar dengan wira + sedikit wang...

Alkisahnya, tah ape2 problem geran kereta masih belum ditukar nama tunang aku...
enjin pulak arwah tukar dengan enjin EVO 2000c....
dan yang paling mengejutkan kami adalah kereta tu adalah kereta POTONG!!!!!
So, untuk melengkapkan kami dgn dokumen2 yang sah, kami pun nak buat la endorsement kat PUSPAKOM,,, bab kereta potong dah settle, bab enjin yg belum settle. Sebelum ni arwah ada upah runner untuk masuk puspakom...nama runner??? MAN...
selepas arwah dah tak de, kami totally bertanggung jawab utk selesaikan issue ni sendiri..
untuk pengetahuan: GERAN ADA BERSAMA2 MAN SEJAK ARWAH MASIH ADA LAGI.

Setelah follow up man beberapa kali, akhirnya pada hujung april 2010, man dan tunang aku pegi bawak BET5559 masuk puspakom..tunang aku cakap diaorang tunngu bawah pokok, luar puspakom...wira masuk puspakom dgn kawan man.akhirnya setelah beberapa jam, BET pun keluar, dan statusnya???? LULUS!!!!
maknanya kami boleh ke urusan JPJ dan pembkinan roadtax...huhuhu...

rabu lepas (120510), sepatutnya kami dah boleh renew road tax...tapi, sejak dari hari tu, talifon man telah ditutup!!!!! atu dengan kata lain kami telah DITIPU!!!!
geran telah dibawa lari bersama2...
hari ini, kami akan balik pahang untuk cari man...misi ini akan disertai oleh Kudus dan adik kpda man...smoga kami tidak ditipu lagi....dan kami berjaya untuk mendapatkan balik geran tu...
owner lame pun 1 hal...tak habis2 nak serang pasal saman,,,padahalnya kami da bayor laa...
ada ke owner tu nak amek balik wira tu sebab saman jer...
ish3....knpalah suka sangat mengambil kesempatan pada kami...
kami juga mahu bahagia...
STOP LYING US!!!!!

No comments: